Torsdag till söndag

Veckan i Vasa gick superfort, vaktade ju barn i två kvällar och onsdagen satt jag hemma med lite skolarbeten.
På torsdagen åkte jag ner med tåg och hade nog en riktig rolig tågresa. Hade superbra sällskap och lite studietriangel hade vi också. Tåg är bra när man har någon vän med sig.
Fredag, då vikarierade jag i fyra timmar varav nästan två tillbringades på isen. Sista lektionen var det bildkonst- med andra ord en ganska lätt dag. Sedan bar det av till Dragsvik och var där resten av kvällen och såg på GG, film och inledde glöggsäsongen också. Så mysigt och skoj.
Lördagen var jag i Dragsvik till ungefär mitt på dagen, sedan körde jag hem och förberedde mig för kvällen. Nu på kvällen hade vi gäster, firade mammas födelsedag lite för sent och min ganska mycket för tidigt. När gästerna åkt hem så spelade mamma och jag lite scrabble. Riktigt bra slut på kvällen.
Söndag, imorgon, väntar Joonas 1-årskalas med mera kaka och sötsaker. Han har blivit så stor och blir bara sötare för varje dag som går :)
På måndagen bär det av till Vasa igen. Det är alltså mitt Sibbo-veckoslut och jag tycker om det. Dessutom så är inte Dragsvik ett så farligt ställe, förstås är det skillnad om pojkvännen är där som beväring eller som skappare. Men tycker faktiskt det är helt roligt att fara dit, åka in genom porten och annat militäriskt. Tänk om man skulle bo på området-de sku väl nog vara en upplevelse.

Nu blir det sängdags, hörs igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0