5 dagar ledigt

Jag hade förra vecka fem(!) dagar ledigt. På onsdagen åkte jag ner till Sibbo, och vikarierade där resten av veckan. På lördagen var jag bara hemma och på kvällen kom jag upp till Vasa. Fick sitta i en vagn med endast 4 andra människor, jättelugnt och skönt. Resan gick ganska snabbt eftersom jag hade tidsfördriv med fysik å kemi-anteckningar(tent imorgon) och lite virkning. När jag kommit till Vasa så hade kärleken hyrt två filmer, och vi kollade sedan en på kvällen och åt lite smått!

På söndagen gick vi på stan mer eller mindre hela dagen. Vi hälsade på två personer men annars var det stan som gällde. På kvällen blev det film "rare exports". Filmen var riktigt bra, fastän lite råa scener, för mig då, och ibland måste jag till och med blunda men annars var den riktigt bra. Rekommenderar nog den!

Måndagen gick till att bara ta det lugnt och läsa lite mera fysik å kemi samt virka. På tisdagen var jag halva dagen hos G och sedan hade jag skola en timme på eftermiddagen. Han åket också tillbaka då. Det var nog jätteskönt att ha så länge ledigt och jätteroligt att bara kunna vara tillsammans lite längre. :) Jag behövde nog lite lediga dagar och något annat att göra och tänka på än bara alla tenter och inlämningsuppgifter jag skall läsa till och ha gjorda. Tur att jag får jullov om fyra tenter, dvs nästa veckas onsdag blir jag ledig!!

Jag måste ännu fundera ut julklappar, värst är det att hitta på något till den speciella personen i mitt hjärta. Har ingen aning om vad jag skall ge till honom och han ger inte ens några tips på vad han möjligen skulle vilja ha. Dessutom gör det inte saken lättare att han redan har bestämt vad han ska ge mig, och undefär redan fixat de.. Nåja, kanske jag kommer på något bra och fint. åtminstone hoppas jag att han har gjort det ;)

Nu skall jag fortsätta en liten stund till med min arma f&k och sedan tar jag nog kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0