Liverpool

Idag tog jag tåget, för första gången, in till Liverpool. Jag gick hela dagen där och var en fullständig turist med kartan och kameran i högsta hugg. :) Jag såg jättefina byggnader, GB största katedral, Chingatown och förstås Liverpool-One (shoppingcentret) där jag nog har varit till ett par gånger. Jag handlade inte egentligen någon, förutom en kakform och en ice-cream scoop :) Jättebra att ha i framtiden! Det var dessutom lättare att åka tåg än vad jag tänkte och hittade också ganska bra i själva stan. Stötte också på en familj från göteborg, visst är världen liten?! :)

Här kommer lite bilder från idag:


My stop.


Här fanns world Museum, Central Library och Walker Art Gallery


Lite Italien-stil. Visst?


Welcome to Liverpool!


GB: s största katedral. Arkitekten har även designat alla röda telefon-koppin i england. ;)


och här har vi Chinatown :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0