välkommen hösten

Egentligen förstår jag inte mig på studentskrivningar. Tänk att en dag skall kunna påverka vart du kommer in, till vilken skola och vilken linje.Det är nästan för mäktigt dehär med studenten. och så stressar den ju människor också. Höstens skrivningar närmar sig och jag inser att all tid jag har talat om att "jag borde nog läsa nu" har gått till spillo och istället får jag bara snabbt läsa igenom böckerna och hoppas på frågor inom de områden där man kan flumma och använda sina egna erfarenheter. Nåjo, finska å geografi gäller nu på hösten!!

Nu är det också verkligen höst. Så kallt inomhus att vi nästan borde börja elda, men kanske inte ändå. Tänk vad sommaren fick snabbt och mycket av den tiden regnade det ju också. Få dagar var riktiga sommardagar. Jag tackar Gud för en underbar sommar då jag har fått träffa nya människor från andra kulturer, resa och sprida budskapet om honom, och för alla arbetsdagar och lediga dagar jag har fått uppleva. Jag har också fått lära mig så mycket nytt om livet och om mina medmänniskor :)

På hösten händer det massor, bl.a. bröllop i Sverige samma helg som det är skivinspelning så de måste jag bestämma vilket jag väljer, action, 18-årsdag och mycket mycket mer!! Jag tror att Gud har en speciell plan för denhär hösten och speciellt för ungdomsverksamheten i församlingen! Jag ser framemot att se vad han gör i våra liv :)
Så jag säger bara; Välkommen hösten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0