flummel och höstlovplaner

(WARNING ganska onödigt och långt inlägg  om allt möjligt flummel!)

har haft en kort skolvecka eftersom vi har höstlov i hela 2 dagar, torsdag och fredag och det skall bli så skönt att ha lite xtra ledigt. Veckorna har varit ganska så överstressade med långa, sena kvällar, tidiga morgnar, långa skooldagar och massor skolarbeten. Måndagen var relativt lugn,men tisdagen var fyrdubbelt värre. Jag hade en uppsats som skulle lämnas in idag(onsdag) som jag inte ännu på tisdagen hade börjat på. Jag hade visst funderat olika idéer och sådant, men inte riktigt hunnit sätta mig ner och skriva och planera. Så uppsatsen skrev jag på tisdan, genast efter att jag kom hem från skolan. Efter att uppsatsen var klar så bar det iväg till Helsingfors där vi som i skolan går kursen "English Conversation" skulle gå på "Helsinki University Debating Society:s"  debatt kväll där en känd man fårn England berättade grunderna för debattering och lite regler och vad man skall tänka på före man börjar debattera. Det var skoj, men när jag på kvällen var hemma kring 22 så var jag otroligt trött.
 Efter Helsingfors-resan skulle jag ännu skriva färdigt ett Geografi-essä svar som skulle lämnas in senast 24.00 på tisdagen. Lyckligtvis hade jag börjat tidigare och hade den nästan färdigt. Så med den blev det inte SÅ sent.
Med andra ord en lång,stressad tisdag.

Idag har det varit en betydligt lugnare, roligare och på alla sätt en trevligare dag! Sista dagen före höstlovet började och dessutom slutade jag 14.00 idag. Lätta ämnen, och hela skoldagen gick snabbt och sedan var jag redna påväg till frissan. Klippte endast mina toppar och fick en snygg fläta också lagad. Nöjd med det alltså.

Jumppa var det också idag. Det enda jag kna säga om det är Skönt!

I helgen blir det ACTION i stan. Kommer antagligen vara där på freda kväll å lörda eftermidda/kväll, men allt kan ju ändras ännu. Skoj tror jag ändå att det blir och jaa-a skönt. En Åbo-flicka kommer vara där:) skojskoj..

Imoron ledigt ja. skall hjälpa min moster med datorn coh kamera och bilder. :) De blir nog bra De e mitt dagsverke.
fredagen far jag antagligen sedan på dagen till stan för att se ifall jag sku hitta nå intressant i butikerna och sedan ->fila.sku va skoj med lite sällskap. anyone?? :)

jaja,flummel,långt och totalt  onödigt inlägg men jag orkar juh inte ta bort allt som jag har skrivit så nu får ni bara stå ut med de;)

Ha de bra!! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0