En stressad men lärorik vecka

Jag har haft en ganska tung vecka, denhär veckan. På måndagen var det bara allmänt en tung skoldag som det alltid är.


 Tisdagen gick redan betydligt bättre. Skolan var riktigt trevlig med dubbeltimme matte och dubbeltimme enkka. Efter skolan stack jag in till hesa för att träffa min kompis Christer. Han e så otroligt fin människa. Jag bli alltid på gott humör när jag ser honom :) Förutom att jag träffade honom, såg jag också Ruslanas från Idols. Jag skaka riktigt hand med honom; ) Jag har alltid gillat hans sångröst men trott att han är lite vad heter de..? Nåmen att han tror att han är bäst och alla gillar honom. Fastän jag bara talade med honom en jätteliten stund och inte ens sade mycke åt honom, men jag märkte att han verkligen är en fin människa. Han har blivit kallad så mycke onödigheter, och jag tycker att alla måste få en ny chans. Låt honom vara, för han är en intressant och riktig person.


 Idag var det en verkligt tung dag. 10-16. Historia först, jag har börjat bli riktigt bra. Börjar kanske ändå ta efter min bror som hade 10 i alla historia prov, förhör ja allt man kan göra för att få vitsord. Sedan var det engelska, det är också riktigt roligt. Matte förstår jag mig verkligen inte på. Så underliga uppgifter att nej huhhu.. nåmen jag måst kanske ta lite hjälp av min kompis Jimmy. Han hjälper gärna(?). ;) och han e bra på matte.


 Imorgon, torsdag, slutar jag redan klockan 12 så jag åker in till stan för att sedanta mig till Brändö och hälsa på i gymnasiet där. Sedan åker min kompis och jag in till stan, fikar. På kvällen går vi till svenska teatern och ser på Eftersvett.


 Fredagen blir, troligen lika intressant som alla dagar. Efter skolan sticker jag med några andra kompisar till en gemensam vän i Borgå. Där skall vi bara vara, sjunga singstar, baka muffins och diskutera.

 

 Veckoslutet kommer jag att spendera min tid på jobbet. På lördagen är det också KU:s lördagssamling här i byn, jag bor i.  En countrymusiker, från Sibbo kommer att uppträda. :)  Jag tror att det blir en intressant kväll. Läxor kommer också att göras på veckoslutet.

 

Ha en skön fortsättning på veckan!


Sonja   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0