home again

kom igår hem från en veckas semester i Italien. superroligt.varmt.fint.spännande.härligt. Hotellet var bra och det var mellan 31 grader på kvällen till 39 grader mitt på dagen. apelsiner växte det utanför hotellet och trafiken var kaotisk men ändå lyckades vi klara oss från att bli överkörda. flyget gick bra både dit och hem tibax. ända som egentligen var ett problem var att min resväska hade antagligen blivit i Rom när vi kom hem. Den kom inte på rullbandet när alla andras väskor kom och när vi sedan gick för att ta reda på var den kunde vara hade de ingen aning om var den var. Idag fick jag dock den hem hämtad med en taxi. dyrt för finnair blev det men de var ju de som rådda bort den..

jag köpte otroligt lite. en vit t-skjorta med lila text från en italiensk butik,en mörkgrön skjorta från united colors of benetton, och en tommy hilfiger parfym. De hade jag ju packat i min resväska så vilken tur att den kom fram:) lite souvenirer köpte jag till mommo,mina bröder,syskonbarn och pappa. :)

Mycket har jag fått se. Colosseum,Petersplatsen,Vatikanstaten,Lateran kyrkan(eller vad den heter på svenska?),Pompei,Napoli,Besökte presidentens hus(inte innanför förstås;)), snackat med massor va poliser för att fråga var posten finns o dyl. å de har inte vetat, sett massor med otroligt fina fontäner m.m...

Bilder kommer antagligen att komma upp i min pixbox eller på kuvaboxi.. när vet jag inte eftersom jag på tisdagen åker till Pieksämäki på en veckas läger:)

Otroligt roligt att vara på resa men ack så skönt att få komma hem igen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0