varför?

varför ska jag alltid måsta bli förtjust i nån som jag inte kan få?
varför skall det alltid hända mig?
varför gör gud såhär mot mig?
Skall jag måsta vara ensam hela mitt liv?
Alla killar jag blir intresserade av vill vara BARA vänner. vad har gjort för att få det så?
Visst finns det killar som vill bli ihop med mig men då är dom inte alls troende, de gillar att dricka och festa och allt sådant som jag inte gillar. Jag vill att min pojkvän skall vara troende och att vi tror på vad som står i Bibeln. Är det för mycket begärt att be Gud om en kille som verkligen älskar Honom och som verkligen lever att se Gud bli känd!?!:)

Jag vet att jag låter jätte gnällig men det har hänt mig så många gånger att när jag blivit förtjust i någon kristen pojke så vill han bara vara vän. Jag orkar inte mera med sånt. Varför skall det vara så svårt? Kan någon berätta det för mig!?! Jag är verkligen så glad för mina kompisar som har hittat den rätta och jag blir nästan avundsjuk när jag ser hur bra dom har det och hur dom älskar varandra. Jag vill också kunna ha en sån relation med någon. Senast var det på midvinterveckan då jag såg mina kompisar vara med den han/hon älskar och se hur dom båda helt och hållet lever för Gud!!

Kommentarer
Postat av: anso

ha inte så bråttom :) jag e 17 år och har inte alls bråttom att hitta nån ännu, tro mig, det kommer med tiden om du lever för Gud så skall han ge dig det ditt hjärta begär :P så fast de känns jobbigt att vänta, vänta! använd tiden till att utvecklas som person :) be blessed!

2007-01-04 @ 22:20:55
URL: http://anso.wordpress.com
Postat av: Sonja

jo, jag tänker nog vänta för jag litar nog på Gud. Det var bara den kvällen jag skrev inlägget som jag just kände så och de kändes som ett hopplöst problem. Jag har börjat kunna lita mer och mer på Gud och jag vet att han ordnar detta oxå:):)
Be blessed!!

2007-01-05 @ 09:59:06
URL: http://sonjaaa.blogg.se
Postat av: nicolina

jaa du vet du jag tror många kristna pojkar är rädd att binda sig och att öppna upp sig eftersom de är osäkra..själv är jag i samma situation(väldigt rädd) och jag har förstått att det är vanligt bland pojkar..mm..
så du ge tid bara sen kommer du nog hitta din, se alla som hittat nån att dela sitt liv med det kommer definitivt du också göra1! jag lovar:)! och du du har Inte bråttom! du hinner me sånbt, njut av singeltiden så länge du har och jaa jag är seriös:)

2007-01-15 @ 19:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0