lite mer HD:)

jaa-a nu ska jag skriva en lite mer utförlig skrivelse om HD06

Fredag:
Vi startade fårn Nickby ca 16.45. Vi hade två bussar från sibbo eftersom vi var kring 80pers. Jag var vid församlingshemmet typ 16.20. då var redan sören, filippa, teresa, tina, å några till. Då kom ena bussen. Då måste vi fara ti den. Den andra bussen kom lite senare så Lukke, Calle, Inen, Nicke ja de lite äldre for alla i den bussen så då va de typ bara sören, jag, anna, jossu å några till som var av de "äldre" i vår buss.
 Vi stannade i Linnatuuli, tror jag de heter. Där var oxå borgå-borna, som vanligt. allti när vi far ti HD å stannar där så e dom oxå där.  När vi var framme fick vi veta att vi sku sova i jumppa-salen så då va de bara att snabbt gå dit för att få ett ra sovställe. Det fick jag oxå. I hörne. Skönt att man får madrasser, tunna, men ändå madrasser. 
 Nästan genast när jag kom in genom dörren till skolan så såg jag Jenny. Hon kom sne oxå och sova i jumppa-salen. Efter det gick vi och äta; Jenny, Sören, Calle och jag. Efter det var det den första samlingen.
 Vi fick vara med på HD-Awards. De va helt roliga videon. Efter samlingen var det mässa i Kaleva kyrka som btw e helt supermäktig. Människa kom fram-mässan som televiserades. jag tycker om den mässan.
Efter mässan fick man bara chilla. De va skönt att få träffa människor man inte sett på länge. Träffade Mia, Emilia, Alex.

Lördag:
Väckning kl 08.00 men människor gick och duscha 06.00. man blir aningen sur när de inte ens kan stänag en dörr försiktigt utan måst smälla den för fullt:(  När vi skulle gå och äta morgonmål så såg vi me Jenny att de va helt sjukt lång kö, men då såg vi plötsligt Calle och Lukke i kön så vi hoppa in där;P
Efter morgonmålet var det sjung in och morgonandakt med närpes församling. Den av jättefin. MEn orkar inte just nu skriva vad den handla om. Efter det var de äntligen verkstäder. HD Podcasting. I den verkstaden fick man välja mellan video,foto och radio. Jag valde radio. Det var helt kul:)
 Sen var det lunch. Sen var det igen samling på eftermiddagen. Och efter det verkstäder. Nu hade jga Googla Gud med Moschi. De va helt bra och intresant!
 Sen fick man välja om man gick på förbönsandakt, teaterbubbel eller trappsång. Vi valde ingenting utan satt bara i cafeét och chilla.  efter det midadg. vi sku fara ti hese, men vi orka int så vi blev bara i cafeét och sitta. efter middagen en till grej att välja mellan. Denna gång, höstmöte, ljuständning eller open stage. Vi satt fortfarade i cafeét, sören, calle, jenny, lukke,emilia å sen kom ika oxå dit. 
 
Sen var det kvällssamling som började med sjung in. Det var oxå konsert med Llama Inc och måst nog säga att trots att det inte e min musiksmak så va dom faktiskt suveräna. Dom spela helt sjuukt bra:)
Efter det kvällsbit och sen BONGO!! De var nog kul:)

Efter det började vi ännu tala med Natte. han berätta om Afrika grejjer och hur han haft det där. Vi tala nog tror jag över en timme:) Men det var bara roligt att träffa honom. Jag hade talat typ en gång jättelite med honom på MVV å sen kom han ihåg mig, eller han sa sådär att no ha vi ju nångång träffats;) Nph, men vi talade nu tills klockan var typ lite före 1 å sen kom Alex å sa att Natte int sku borda få hålla oss vakna utan hellre borde försöka få oss å sova;P nå vi gick nog snällt sen me Jenny. Men min mage var helt sjuk å nej, jag hade ingen magsjuka men jag hade bara skratta så myki när Natte berätta allt möjligt roligt:) han e så rolig:) å söt;D 

Söndag: 
Väckning klockan 08.00. De va tungt att stiga upp då. Sen packade jag å efter det och äta. Sen var det allra sisat sjung in på HD06. Lite moronjumppa och sen en musikal med Pargas svenska församling. Den var bra men alla eller åtminstone jag och min kompisar blev lite otåliga mot sute och önskade bara att den sku ta slut. ! Men den var bra!!
 Efter det gick vi till kyrkan på Gospelmässa. Jenny, Natte och jag gik dit tisammans och hade de tråkigt så vi satt bara å rita typ hela mässan igenom. förutom då när gospelkören sjöng eller när de va bön. Annars så va de mera Agriak-storyn vi fick höra av Natte +att vi ritade en jättefin bild:) Ni e nog bra ni:)<3
 Vi gick lite tidigare från mässan eftersom vi var så hungriga med jenny. Natte gick oxå tidigare men det var eftersom han sku vakta aulan i skolan där vi bodde.

jag ringde Natte före vi for om vi sku kunna ses men de han vi inte. han ringde och sa att han stod vid matsalen och då hadd vår buss farit för typ 5minuter sen, så det blev inget hejdå eller en kram. Men det får bli någon annan gång. Han kommer ju på MVV:) Senast då ser jag honom:) 

Sen var det bara hemfärd. jag halvsov nästan hela vägen. Det var bra att sitta bredvid Calle eftersom han hade en dyna så kunde jag sova mot den å han kunde sova mot den oxå:)!


De var HD06!! Nu kan jag inte vänta till nästa:)!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0