uppdatering

tänkte att jag skall uppdatera min blogg lite:)

det har hänt mycke sen senaste gång jag skrev men det är bara bra:)

julfesten i gymnasiet var bra och lyckad:)
julfesten i prakticum var oxå bra. finlands lucia var där!

Sen kom julafton. Henrik,Päivi och Daniel kom på förmiddagen för att äta gröt och sedan åkte dom iväg til Päivis föräldrar. Efter det packade jag de sista julklapparna och stack till julkyrkan kl 13.00. Där i den lilla bykyrkan var kring 50 personer. Det är ganska bra! Efter kyrkan gjorde jag som vanligt och for till min moster och hjälpte henne att duka och sånt som behövs göras när vi äter mat hos henne. Vi åt väldigt tidigt,16.00 så att min kusins barn inte skulle bli helt nervösa när de väntade såå på julgubben:) Efter att vi ätit mat och julgröt så kom julgubben;) Det var min bror som nu varit några år som var detta år också. Sedan for han till min andra storebror. Lite efter det kom vi hem och började sätta kaffe på. Mommo kom också men min moster och hennes man skulle gå till min kusin på kaffe iställe för till oss. Lite måst man väl få ändra på traditioner?;)

Jag fick fina julklappar. Ett keyboard,lampa,iittala glas,bok,presentkort m.m.Jag ä jättenöjd!

På natten fik sedan mamma magsjuka. Men nu har det nog gått om, eller visst mår hon inte riktigt så bra man kan må men hon mår bättre. Jag är bara ganska flunssig.

Idag börjar midvinterveckan. Det kommer bli bra,tror jag:) Skall bli roligt att se vänner från österbotten och andra ställen som jag inte sett på lääänge!!!:) Kommer inte att vara där hela tiden,men för det mesta!:)

Det var min lilla uppdatering.

Nu>äta lite morgonmål;)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0