julfest

har idag igen varit på en julfest..eller hur igen är det då detthär blir min första för iår?:P

Idag var jag ändå på ungdomssamlingens, US julfest i Betania:) Det var roligt. föräldrarna var bjudna dit och det kom massor. ångrar nog lite att jag sade åt min mamma att hon inte behöver komma. hon skulle säkert gärna ha velat komma. mn nåjoo de får bli nästa år kanske? På programmet stod sketcher, sketcher, allsång, lite till sketcher och sen talade Tomppi:) Han talad eom julens budskap. och för honom är joh 3:16. en del av det. Han utmanar oss att vi skall nå ut till dom som är ensamma under julen. Bjud nån på kaffe eller ge en blomma. det kan betyda så otroligt mycke. Annars var det oxå roligt att träffa honom. idag skulle han ännu åka till Ekeknäs och på söndagen vara i pargas. Han reser mycke och ibland kan det vara tungt..de medgav han själv:) å de förstår jag nog. men han trivs med det han gör och det är också roligt när han kommer på besök:)
 Efter samlingen i salen blev vi bjudna på smörgåsar, pepparkakor, glögg, saft, jultårtor och annt gott:) sen kom julgubben oxå:P Det var en liten frågesport oxå och sen lekte vi..hmm...vad hette det nu då..rappakalja? något sådant i allafall..;)

På veckoslutet skall jag tillbringa min tid med att skriva finska, plugga till provet, fara och simma samt till gymmet, fara till andreaskyrkan på julkonsert ochannars bara ta det lugnt!!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0