1:a Advent

nu e de 1:a advent. Vilket betyder att snart e det jul :)

kollade just på backhoppning och där vann en 16-åring från Österrike,visst.;) Gregor Schlierenzauer heter han som vann. Tänk att en 16-åring redan är med i världscupen å sånt. De  e ganska strongt gjort av honom om han klarar pressen han har på sig.

Igår var det julkonsert i skolan. Det var roligt och de gick nog bra.(om man inte räknar med några små missar så;)) Efter konserten åkte vi fort hem, åt lite och sedan iväg igen. Denna gång for vi till Kyrkans Ungdoms lördagssamling i prästgården. Där sjöng jag också en sång. Så länge jag lever. 
 
Idag vaknade jag så tidigt att jag skulle ha kunnat åka till kyrkan men jag åkte inte ändå. Stannade hemma och sov lite till. Sen steg jag upp och gick till datorn för att kolla lite.  Nu borde jag skriv en finska uppsats eller egentligen 4st. I.o.m. att jag är i prakticum skall jag ju tentta finska-kursen mn det räcker inte utan jag skall också skriva 5 uppsatser men en har jag redan skrivit. Uppsatserna skall lämnas in senaste den 13.12 så snart blir det bråttom.

Sen borde jag också hinna gå till punttis och simma minst en gång för min jumppa-kurs. annars blir jag underkänd i kursen. jag skulle gärna gå denna vecka men jag har ingen kompis som vill komma med och ensam skulle jag inte heller vilja gå.

Men nu skall jag gå och försöka få något ner skrivet på ett papper.
Ha de bra å hoppas ni får en fin start på den nya veckan:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0